Portada

Noticies /Informacions / ESO / BAT
 

Avui, 30 de maig, els delegats de l’ESO del nostre institut han assistit a la 8a Jornada de Representants Estudiantils, que ha tingut lloc al GRA.

Al llarg de la jornada, els nostres alumnes han pogut reflexionar sobre els diferents mecanismes de participació dels alumnes als instituts, així com aportar les seves propostes de millora.

 

Els passats 25 a 28 d’aquest mes, quatre alumnes del nostre institut van ser seleccionades per participar a la fira Expo Science Belgique organitzada per l’associació Jeunesses Scientifiques.
Els treballs són de:

    4t de l'ESO. Autores: Ainara Aribau i Amanda Biescas. Títol principal: Microbiologia i esport. Resum: Que el sabó produeix més o menys escuma indica que elimina més bacteris? Dutxar-se cada dia és més un costum que no una qüestió associada a la qualitat i diversitat de la flora dèrmica? La pell, igual que la microbiota associada està en contacte permanent amb factors externs que poden afectar-la. En el nostre cas, atès que som esportistes, hi ha una certa continuïtat d'efecte d'aquestes com serien l'aigua de piscina i el clor que porta, o els gels de banys per a la higiene personal. És per això que la motivació per fer aquesta feina va sortir de la curiositat de saber què fan tota aquesta diversitat bacteriana, centrada en tres aspectes (biologia, química i sociologia).

Els dies 4,5 i 9 d'abril els alumnes de 2n ESO han realitzat el taller "Oficis i gremis: els adobers" a l'Adoberia. Centre d'interpretació de la Granollers medieval.
L'activitat ha consistit en una visita guiada al jaciment de l'adoberia i un taller.  A partir de l'anàlisi d'un fogatge del 1515 s'ha deduït i comparat la diversitat dels oficis que hi havia l'època medieval.

 

 

 

 

Els alumnes de 4t ESO de l’Institut han participat durant aquesta setmana en el viatge de fi de curs a Irlanda. Durant aquests dies hem visitat els principals atractius turístics de la capital d’Irlanda, Dublín, com el centre històric, la Universitat de Dublín, el Trinity College, on vam veure el Book of Kells i la biblioteca del Trinity College, on s’han inspirat decorats de pel·lícules com Harry Potter. Hem passejat pels carrers típics del Temple Bar i hem visitat la fàbrica de cervesa Guinness.

 

El passat dimecres ens van venir a visitar professorat italià per aprendre l’ús de noves tecnologies en activitats d’ensenyament i aprenentatge, en el marc del Servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals. El professor Ivan Nadal, acompanyat d’un grup d’alumnes de 4t de l’ESO (Amanda Biescas y Ainara Aribau) i de 1r de Batxillerat (Nerea Duran, Emma Cobas i Sara Jurado), va explicar algunes metodologies utilitzades en alguns grups de secundària i batxillerat que combinen l'ús d'eines TIC amb la realització de projectes i/o treballs que, posteriorment, es presenten a congressos. Agrair la col·laboració d'aquestes que van rebre també el reconeixement del professorat italià amb un gran aplaudiment final.

Podeu veure més fotos de la visita aquí.

 

Els alumnes de 4t d’ESO han realitzat aquesta setmana una activitat de matemàtiques al pati de l’institut, consistent en calcular quina és l’alçada de dos dels edificis adjacents –un dels quals sense cap accés directe des del pati- mitjançant la mesura d’angles verticals i distàncies horitzontals, i aplicant els principis de la trigonometria estudiats a classe.

Els angles verticals els han mesurat amb un goniòmetre, -un aparell especial que ells mateixos han construït- tot traçant visuals fins als punts més alts dels edificis dels que calia mesurar l’alçada. La finalitat de l’activitat és experimentar una aplicació pràctica de la trigonometria, que és la branca de les matemàtiques que estudia el càlcul de triangles, i que fan servir –per exemple- els aparells GPS (Global Position System).

 

Certificat Qualitat

Estació meteorològica

Associació Esportiva

Segueix-nos !