Us passem un resum dels projectes internacionals que es realitzaran durant el curs 2016-17.

• Durant setembre i octubre d'aquest curs, i en el marc del projecte Erasmus+, un alumne del cicle de grau superior de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma ha estat a Alemanya realitzant pràctiques a l'estranger.
  • També en el marc dels projectes Erasmus +, aquest mes de novembre, del 14 al 29, el nostre institut acollirà dues professores del Lycée La Prat's de Cluny que impartiran classes de tecnologia en castellà al centre.
  • Fora del marc del projecte Erasmus+, els alumnes de Batxillerat i 4rt d'ESO acolliran alumnes francesos del 9 al 13 de gener.
  • També al mes de gener l’Institut Carles Vallbona, com a centre col·laborador del projecte Erasmus+ The new literacy set (El nou conjunt d'alfabetització), rebrà 20 alumnes i 4 professors d’Itàlia i Croàcia durant una setmana. Aquest projecte pretén enfortir la posició dels alumnes en el mercat laboral i fomentar el seu creixement personal treballant les habilitats en comunicació, recerca d’informació i habilitat financeres bàsiques.
  • Al mes de febrer, rebrem un grup de caps d'estudi francesos del sindicat  SNCPT durant una setmana per visitar empreses i instituts d'arreu de Catalunya: Girona, Montmeló, Cornellà, Barcelona, Olot i Granollers. El projecte
  • També al febrer, però fora del projecte Erasmus+, els alumnes de Batxillerat i 4rt d'ESO viatjaran a Cluny per tornar la visita del desembre.
  • Al mes de març, 10 alumnes d’ESO viatjaran a França, en el marc d’un projecte Erasmus+ que tracta sobre la ciutat del futur en el qual participen França, Espanya, Dinamarca, Romania i Bulgària.
  • A l'abril, quatre alumnes de Croàcia de l'institut Skola Futura ens visitaran per rebre classe d'Android durant una setmana en anglès i visitaran empreses de Granollers, durant 10 dies. Paral·lelament, el centre també acollirà un professor croata que farà classes de desenvolupament d’aplicacions web en anglès, mentre que un professor de grau superior de l’Institut Carles Vallbona impartirà docència a Croàcia a l'universitat de Vern durant una setmana.
  • Al mes de maig alumnes d’ESO, Batxillerat i CFGM i dos professors viatjaran una setmana a Itàlia dins del projecte The new literacy set. Aquest mateix mes l’Institut Carles Vallbona acollirà 10 alumnes de França, Dinamarca, Romania i Bulgària, del projecte La ciutat del futur.
  • Al mes de juny, els alumnes de 4ESO viatjaran a Irlanda com a viatge de fi d'estudis.
  • També al mes de juny tres alumnes de cicles formatius de grau mig estaran un mes a la localitat francesa d’Albertville per realitzar les seves pràctiques a les empreses gràcies a les beques Erasmus+ KA102.
  • Entre juny i juliol hi haurà intercanvi amb l'institut alemany Adolf Kolping Berufskolleg. Mentres que dos alumnes alemanys seran a Granollers per realitzar pràctiques durant 8 setmanes, dos alumnes de grau superior de l’Institut Vallbona faran el mateix a Alemanya.
  • Per últim, també durant els mesos de juny i juliol, està previst que 2 ó 3 alumnes de Comerç Internacional realitzin les seves pràctiques d'empresa a França i Itàlia.