Durant la setmana del 8 al 12 de novembre el nostre institut ha acollit, 18 alumnes arribats de Giugliano (Itàlia) i de Blagòevgrad (Bulgària). Juntament amb 13 alumnes del nostre centre han estat treballant en el projecte Erasmus+.
En el projecte Erasmus +, l’objectiu és que els alumnes treballin i aprenguin els problemes principals que hi ha en cada país. Aquí, en el cas del nostre centre, s’ha treballat la problemàtica ambiental dels porcs senglars que ataquen a les ciutats (sobretot a Catalunya).
El projecte vol ajudar als nois que aprenguin en que han de fer, en cas de que es trobin davant d’un porc senglar. Per això van realitzar diferents activitats lúdiques.
Van fer jocs per conèixer-se millor entre ells. Cada grup d’alumnes de l’institut, havien preparat una activitat que havien de fer en un dels llocs més importants de Granollers. Entre elles estaven:

1. ROCA UMBERT --> Escape Room per tota la biblioteca de Granollers basat en la bestia de foc, de la festa Major (el drac de Granollers).
    2. PLAÇA DE LA CORONA --> Aprendre l’esport de la ciutat (l’handbol) i els van explicar el mundial femení que es celebrarà a Granollers el proper mes de desembre.
    3. PLAÇA JOSEP BARANGÉ BACHS --> Lloc de pistes sobre el perquè s’anomena d’aquesta forma la plaça.
    4. PLAÇA DE L’ESGLÈSIA --> Lloc de pistes pel centre de la ciutat per conèixer una mica més la ciutat.
Un altre dia tots els alumnes que participaven en l’Erasmus, van anar al Parc de Collserola amb els professors encarregats d’aquest projecte, Lluís Castellet, Joan García i Ivan Nadal.

Allà al parc, els nois es van fixar en els llocs on podien aparèixer els porcs senglars, i els problemes que podien ocasionar. També van observar que la zona de més conflicte eren les zones de pícnic i els restaurants dels voltants, perquè els porcs senglars han de sortir del seu hàbitat per buscar menjar i això pot provocar molts accidents amb els éssers humans.

Un altre dia amb les anotacions que van fer sobre el dia anterior al Parc, per grups havien de crear un programa on dos robots Sphero, interactuessin en una zona determinada del parc.

També van anar a passar tot el dia al casc antic de Girona, on un dels professors del centre l’Oriol Ambros, va fer una visita guiada, pel call jueu, la muralla, la catedral entre altres. Aquest mateix dia es van acomiadar dels Italians que marxaven de matinada. Com el búlgars no van marxar encara que es van quedar fins divendres, van pensar en tenir un detall amb ells i van anar per acomiadar-los a Barcelona i passar tot el dia amb ells.
Van visitar la Sagrada família per l’exterior (malauradament pel tema de la pandèmia no es va poder accedir al seu interior), la Plaça Catalunya on van haver de acomiadar-se.
És una experiència única, fabulosa i inoblidable pels nens tant a nivell educatiu, com social i personal. Encara que només siguin pocs dies, aprenen una altra cultura i a conviure amb gent de diferents països i diferents personalitats. En aquest cas, ha estat Itàlia i Bulgària. També és una oportunitat per a que practiquin la llengua que tots tres països tenen en comú, com és l’anglès.
Ara esperem que s’ho passin igual de bé o millor al pròxim viatge de l’any que bé, pel febrer, que serà el torn de Bulgària i després de Itàlia.
Esperem que la pandèmia no ho impedeixi!

.

Certificat Qualitat