El dijous dia 1 de març els alumnes de 3r d'ESO van realitzar dos tallers de robòtica. Un dels tallers és el  d'Introducció a la robòtica lliure, que es va fer a les instal·lacions del CTUG. En aquest, els alumnes s'han introduït al món de la programació i la robòtica dins de l’entorn Bitbloq mitjançant diferents sensors i actuadors amb un placa tipus Arduino. Durant la sessió, se'ls ha proposat diversos reptes de diferents complexitats i amb  solucions totalment obertes, treballant conceptes electrònics i estimulant el pensament lògic i creatiu des del primer moment.

L'altre taller Robot al Rescat, s'ha realitzat a l'institut. En aquest taller els alumnes havien de muntar un robot Lego Mindstorms i programar-lo amb l'entorn EV3, per a que el robot sigui capaç de superar un repte. El repte consisteix en arribar, des de la sortida del circuit fins a la costa més propera a un illa. En aquesta illa es troben dos nàufrags assetjats per taurons, que s'hauran de rescatar  amb l'ajuda d'un braç del robòtic. Per assolir el repte els alumnes han hagut d'aplicar coneixements matemàtics.

Podeu veure més fotos dels tallers aquí.