El dilluns 11 de desembre, el departament de castellà va organitzar pels alumnes de 2n de batxillerat una sortida al Teatre de Ponent de Granollers. Es tractava de l'obra emblemàtica La casa de Bernarda Alba, de Federico García Lorca; una de les lectures prescriptives que entraran a la selectivitat del 2018.

Ens trobem davant d'un drama rural femení de Lorca ambientat a l'Andalusia de principis del segle XX que retrata els conflictes que apareixen per l'enfrontament ultratradicionalista d'una mare amb les seves filles, després de la mort del pare.

La proposta dramàtica de la companyia parteix del personatge de la Bernarda, com a eix central; la Poncia, la criada, com a l'única persona que la rodeja amb capacitat i posició suficient per a enfrontar-s'hi i dir-li les coses pel seu nom; i l'Adela, la filla menor de la Bernarda Alba, com a representant del conflicte familiar.

Després d'haver gaudit d'aquesta gran representació, la companyia del Teatre, actors i director, van oferir-nos un col·loqui on els alumnes van participar amb les seves preguntes i reflexions de l'obra. Tota una sort!