Com els darrers cursos, el centre ha participat en les activitats programades per celebrar el Dia de la ciència a les escoles 2017 – La ciència en primera persona. La finalitat principal de les activitats és el foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat de secundària, i per això s’apropen científics a les escoles i als instituts.
Dimecres 15 de novembre els alumnes de 1r i 2n de BAT de les modalitats científic – tecnològic van participar en la  conferència: L’ALBA i l’LHC, dues eines útils per a la ciència i la tecnologia a càrrec de Rafel Escribano Carrascosa doctor en ciències físiques, físic teòric especialitat en física de partícules. Ha treballat, entre d’altes al CERN, actualment treballa a l’IFAE de l’UAB i és professor agregat d’aquesta universitat.

Ens va explicar que són els acceleradors de partícules, com funcionen i per a que serveixen aquestes màquines colossals. Va descriure alguns dels seus èxits com la detecció del bosó de Higgs  i com s’ho fan fer resoldre alguns dels misteris encara no resolts de la física que permetran entendre millor l’univers on vivim.

L’experiència va ser molt motivadora, instructiva, interessant i enriquidora pels alumnes. Van participar activament fent moltes preguntes que ens va agrair el ponent així com l’interès manifestat pels alumnes al llarg de tota la xerrada.

Podeu veure més fotos de la xerrada aquí.