El 8 de febrer, a la biblioteca del nostre institut, els alumnes de 2n de batxillerat van participar en l'activitat següent: Lectura en veu alta de La plaça del Diamant, a càrrec de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro.

L'objectiu era aprofundir en la lectura d'aquesta novel·la, obra mestra de la literatura catalana i una de les lectures prescriptives de batxillerat de la matèria de llengua catalana. Els alumnes, al primer trimestre, havien llegit la novel·la i, per tant, ja en coneixien els personatges, l'estructura... Mitjançant la lectura de diversos fragments significatius de la novel·la per part dels alumnes, vam anar descobrint els principals trets dels personatges, les relacions entre ells, la societat que hi surt reflectida, els efectes de la guerra civil, etc.
També l'activitat ens va permetre repassar la figura de l'escriptora Mercè Rodoreda; vam parlar de la seva infantesa i joventut, de l'exili i de la seva obra.

Després de la lectura comentada dels fragments de la novel·la, es va obrir un debat entre els alumnes sobre el significat de l'obra, sobre els diversos temes que hi són tractats, sobre la interpretació dels diversos fragments llegits.

Podeu veure més fotos de l'activitat aquí.

En definitiva, va ser una activitat molt interessant i profitosa!